Tvorba plakátů a jiných reklamních materiálů s marketingovým záměrem nemusí být výhradně složitou a finančně náročnou položkou. Stačí jen dodržovat určité postupy a základní parametry a požadovaný výsledek se bezpochyby co nevidět dostaví. Způsobů, jak upoutat plakátem, je hned několik.
Za hlavní poslání tvorby a šíření propagačních materiálů lze považovat zisk, budování dobrého jména firmy či dostávání značky do povědomí veřejnosti. Ideální cestou k dosažení zmíněných cílů jsou různé letáky či plakáty. Pro očekávaný výsledek ale musíte letákem nebo plakátem nejprve upoutat pozornost cílové skupiny.
Jak upoutat plakátem
Tvorba plakátů obecně vyžaduje tři základní požadavky. Poutavý plakát musí jednoznačně zaujmout publikum hned na první pohled. Ruku v ruce s tímto předpokladem jde i správný výběr barev a hledání celkové rovnováhy mezi obrazovými a textovými materiály. Tipů, jak upoutat plakátem, je však podstatně více.
1. Zaujměte nadpisem
Jedním z hlavních předpokladů poutavého plakátu je jeho nadpis. Ten musí být dostatečně výrazný, dobře viditelný a snadno čitelný. Nespekulujte proto zbytečně při výběru vhodného fontu a volte jednoduchou alternativu. Nadpis představuje spolu s obrázky a barvami největší šanci na oslovení cílové skupiny. Tuto skutečnost vám dozajista potvrdí i světoví odborníci, kteří se zabývají psychologií barev.
2. Upřednostněte krátký a členitý text
Vzhledem k tomu, že plakát není žádná kniha, byste měli pracovat s textem opatrně. Lidem se totiž v dnešní uspěchané době nechce číst. I přesto je však text na plakátu potřebným prvkem. Tedy, abychom to upřesnili - alespoň v minimálním množství. Měl by být ale co nejlépe členěný, protože potenciální zákazníky může velmi rychle odradit masa nepřehledných a nekončících písmen. S přehledností plakátu vám dokáží účinně pomoci i kontrastní řešení. Díky nim bude mít váš plakát schopnost zaujmout publikum už z velké dálky.
Výběr fontu a jeho barva má výrazný vliv na čitelnost nadpisu. Zdroj původního obrázku: freepik.com
3. Prezentujte značku
Sice jsme v úvodu naznačili, že tvorba plakátu nemusí být v každém případě finančně náročnou marketingovou položkou, ale v každém případě vyžaduje určitou investici. Právě z toho důvodu byste se měli na každý realizovaný plakát dívat nejen z pohledu současnosti, ale také z pohledu budoucnosti. Pokuste se udělat takový plakát, který vaše potenciální zákazníky dokáže oslovit i po skončení prezentované akce. Prezentujte proto zároveň celou značku, resp. společnost. Ochotně vám s tím pomůže dobře umístěné logo nebo kontaktní údaje. Kromě toho nezapomínejte ani na vyzývání cílové skupiny k určitému druhu reakce. Pokládejte jim otázky nebo jim dejte důvod navštívit vaše sídlo či webovou stránku.
4. Umístěte plakát na frekventované místo
I ten nejdokonalejší plakát na světě vám bude k ničemu, když ho nedostanete na oči široké veřejnosti. Právě proto nezanedbejte a nepodceňte umístění plakátů, které může být v konečném důsledku klíčovým prvkem pro dosažení požadovaného výsledku. Zaměřte se především na místa s vysokou četnosti chodců. Navíc, pokud využijete některé z našich předešlých tipů, jak upoutat plakátem, zvýšíte pravděpodobnost, že se zmiňovaní kolemjdoucí zastaví u vaší reklamy.
Výborný příklad, jak můžete v praxi umístit plakáty. Zatímco v prvním případě jde o výše zmíněné frekventované místo, v tom druhém se plakát nachází v blízkosti provozu.
Hledejte inspiraci
Způsobů, jak upoutat plakátem, je však mnohem více. V případě této činnosti je jednoznačně vítaná jakákoli kreativita či inspirace. Právě tu můžete najít i v některých z našich dalších článků, ve kterých jsme se věnovali tvorbě letáků a Roll Up bannerů. Cenné rady a nápady vám také ochotně poskytnou naši odborníci s dlouholetými zkušenostmi.
Zdroje obrázků: freepik.com, vlastní zpracování